Svensk landsbygd.

Jag, Christoffer, är den enda av gänget som aldrig varit i Thailand förr. Och som om jag inte själv var medveten om detta, vilket jag faktiskt är, blir jag mer än gärna påmind om detta av mina vänner. Speciellt Sofia.

Och ja, jag förstår. Och tror mig veta. Det kommer vara varmare och det kommer vara fuktigare väl i Thailand än vad en halvokej svensk sommar kan leverera. Om detta råder inget tvivel.

Men kan det verkligen vara vackrare?

Jag har hittat två motionsrundor nu på 1.3 mil alternativt 1.8 här i Karlskoga som jag lärt mig att uppskatta mycket. Inte bara för deras avskildhets skull, utan också för det rent estetiska i dem. Med lite lugn, skön och stämningsfull musik i öronen njuter jag verkligen av att förflytta mig bland svenska sommarängar, dungar, fyrklövrar, myrstackar, tågräls och djur i hagar.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0