Ljuset i mörkret.

Hej, alla Happy Walkanhängare!

Det är tuffa tider vi lever i just nu. Det är flygkrascher, båtar som sjunker, inbördeskrig, revolutioner, fattigdom, svält och till råga på allt 10-årsdagen av 11:e septemberkatastrofen i USA.

Och visst är det lite så det känns när man går in på nyhetssidorna på nätet eller öppnar morgontidningen? Det mals på med negativt, negativt och negativt…

Det är här någonstans Happy Walk kommer in som frälsaren och räddningen i min värld. För Happy Walk är för mig verkligen laddat med tusen procent ren och skär positiv energi! Från att i början ha varit ett litet frö och en tanke hos först Calle och sedan oss båda tillsammans, har det utvecklats till något långt större än jag hade kunnat föreställa mig. Och det bara växer och fler och fler engagerar sig och visar stöd och allt är, på riktigt, väldigt överväldigande.

I en värld som blöder är Happy Walk, åtminstone för mig, ett plåster på några utav de där såren.

Och tillsammans kan vi, faktiskt, göra ännu mer för att sprida lite positivt i dystra tider. Tipsa vänner, arbetskamrater, främlingar, familj och släkt om Happy Walk! Eller någon annan välgörenhet om det känns lämpligare! För genom att hjälpa andra, visa stöd och visa välvilja mot en främling hjälper man också sig själv.

Det är på riktigt, otroligt berikande! Och även om vi inte kanske räddar världen så visar vi iaf att vi är beredda att hjälpa till.

Och på mig har jag den berlock som vi alla fick en varsin av Evelinas mamma Susanne som en ständig påminnelse om både Happy Walk, men kanske framförallt som en symbol att det är när det är som tyngst vi ska kämpa som hårdast.

Oavsett om det må handla om en långpromenad i Thailand, eller den tuffa vardagen som omger oss.

Ha det fint alla!
/ Christoffer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0