Krung thep

Titta titta här!

 

Se så hon breder ut sig. Bangkok. Eller, som den Thailändska befolkningen väljer att kalla staden, Krung Thep. Om ett par månader står vi där, redo för den hittills största utmaningen i våra liv. Planen ser ut som följer:

Efter att ha landat i Bangkok på förmiddagen den 25/10 börjar vi med att ta taxi (vi vet, sjukt dålig start på en så kallad vandring). Hur som helst!

Taxin tar oss till hotellet vi bokade igår (läs föregående inlägg). Ett hotell som ligger mitt i stan. Där kommer vi ha vår "bas" i ca 1,5 dygn. Detta för att komma lite i fas med saker som tidsskillnad, klimat osv. Här finns även tid att fixa med ditten och datten inför den 27/10 då det är dags att sparka igång hela härligheten!

Den första rutten kommer alltså ske genom Bangkok för att avslutas precis vid utkanten av staden. Efter att undetecknad (Calle) för ett par veckor sedan irrade runt i Stockholm i jakt på tunnelbanan (jag gick åt precis fel håll) började så klart en liten liten orolig tanke sprida sig; hur ska jag hitta ut från den något större staden Bangkok? Men vet ni vad? Jag säger som den gode Jason Michael Bosak Diakité, alias Timbuktu: det kommer ordna sig, det gör det alltid.

Väl ute ur Bangkok har vi i runda slängar 88 mil kvar att ta oss igenom. Ursäkta, 88 grymt härliga mil!

Så här ser i grova drag hela rutten ut:

Känn på den ni!

Nu är klockan spöktimme, dvs gömma sig under täcket time!

Hörs säkert imorgon.

Ciaoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0