En dag på Happy Walk jobbet.

Idag blev det en promenad på fyra timmar och dryga två mil. Calle hängde med på den absolut största delen av den promenaden, men då jag (Sofia) hade ett paket att hämta ut bland annat, så blev min lite längre. Calle, den token, ska iväg och träna fotboll sen också.
Efter att jag höll på att kliva på en huggorm och sedan göra i trosan blev dagens promenad inriktad på just djur. Vi träffade på en hel del trevliga saker som jag förevigat med min rosa, halvtrasiga kamera. Förutom ormen träffade vi på lite kossor, hästar, hjortar, sniglar och en fluga som jag inte hann fota innan den flög in och spenderade sin sista tid i min näsa. Och en riktigt, riktigt neongul citronfjäril som hade varit otroligt spännande att få föreviga.

Vi svängde förbi Bodins också och hälsade på Evelina och hennes mor Susanne, samt ännu ett djur, lilla vovven Vera. En trevlig paus i en trevlig promenad. Det här borde man väl kunna vänja sig med, om det bara vore lite varmare...




   

   

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0