3 månader kvar

Vet ni vad?

Idag är det på pricken exakt precis 3 månader kvar till promenaden tar sin start. Med tanke på att idén föddes någon gång i februari månad och hur fort tiden har flygit förbi sedan dess, borde detta betyda att vi åker om typ en vecka. Fast så är det ju tyvärr inte.

Självklart är det bra att vi har denna tid kvar för planering och förberedelser. Det kan tex vara bra att hinna skaffa visum innan avfärd. Annars blir det inte så glatt när vi till slut ska lämna Thailand. Det har jag hört.

Men det bästa med att ha denna tid kvar är så klart att vi hinner ragga fler personer och företag till Happy Walk! Detta är något vi tycker väldigt mycket om i gänget. Vill ännu en gång passa på att nämna hur sjukt tacksamma vi är för alla som redan visat sitt stöd! TACK!

Just i detta nu sitter undertecknad (Calle) och betraktar ett spegelblankt hav där solen håller på att gå ner. Platsen för detta är den svenska västkusten.

Om några månader får jag göra detsamma med mina 4 underbara vänner, dock på andra sidan jorden, i en helt annan världsdel men med samma sol i nedgång. Man kan mild sagt säga att jag längtar. Och det är inte ofta C. Wollgård längtar till vare sig höst eller vinter. De få gånger detta hänt är när jag vetat om att jag ska till Thailand och barnhemmet för att jobba som volontär, dvs åren 2008 samt 2009. Nu är året ett annat men samma människor kommer stå i fokus när vi (om planeringen visar sig stämma) traskar in på barnhemmets gårdsplan någon gång strax före jul.

Om några timmar är det färre än 3 månader kvar till start! Wuhuu!



Varför komma fram innan jul? Även i Thailand måste en viss person gå iväg för att köpa tidningen en viss dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0