Slutspurten.

Som en mycket framgångsrik man vid namn Per Gessle en gång uttryckte sig på sin soloskiva "Mazarin" så kommer alla känslorna på en och samma gång just nu. Ena stunden är jag apatisk för att sedan låta känslorna svämma över i en ocean av skratt eller gråt. Känslomässigt går det inte riktigt att lita på sig själv då jag ägnar all energi åt att ha stenkoll på allt. Till och med när jag sover går det på högvarv. När jag sedan släpper taget om koncentrationen väller det upp en himla massa känslor som legat och lurat och väntat på rätt tillfälle.

Det var det som gjorde den här kvällen så fantastisk. Vi har fått samla hela vårt fantastiska Happy Walkgäng och bara varit. Vi har förmodligen spårat ur långt över normala mått mätt, men absolut inte mer än nödvändigt. Jag tror att vi alla behövde den här kvällen tillsammans, så tack Susanne för att du gjorde detta för oss. Senare begav jag och Sofie oss av till Degerfors för att krama om vår fantastiska vän Nathalie som ska pröva sina vingar i Portugal. Många av våra vänner var där och även om det var hennes kväll så blev det även många hej då för vår räkning också. Tårar bildades och löften skapades.

Det är nu bara timmar kvar tills vi checkar in väskorna på Arlanda, dagar kvar tills vi andas in den Thailändska atmosfären och om en vecka har vi redan tagit våra första steg ner mot barnhemmet. Galenskap.

När jag tänker och känner så skriver jag. När det behöver ventileras så går det lättare att bokstavera än att resonera. Räkna därför med en del inlägg av denna kaliber från mig när jag har som mest tankar i mitt huvud. Nu tar jag kvällen, snart väntar mina sista timmar på jobbet för en tid framöver. God natt och trevlig helg!

/ Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0